vineri, decembrie 31, 2010

Resolutions, Yet Again

Dacă am vreo tradiție clară legată de blogul ăsta pe care mai devreme sau mai târziu se pare că o respect în fiecare an, aceea e să scriu ceva despre anul care a trecut și despre ce vreau eu de la anul ce urmează. Când am început să conturez în minte oase din scheletul a ce (sper) voi scrie, creierul meu a fost bombardat de versuri din melodii sau poezii și instinctiv mi-a venit să scriu în engleză, deși tot de dragul tradiției nu voi face asta. M-am cuibărit în pat cu laptopul cald ca o pisică în brațe și acum aștept să mă izbească ideile. Hm...

2010 a fost un an imposibil de ... plasat în pântecul vreunui adjectiv. A fost un an în care am căștigat mult, în care am pierdut mult, un an in care am amorțit și m-am dezmorțit într-o mulțime de rânduri. O listă cu ce am învățat? Am învățat multe despre vanitate, despre ipocrizie, despre cum e să zâmbești sau să plângi doar pentru că asta ai senzația că trebuie să faci, să plâng din inima știam, dar nu cu bucurie, să zâmbesc pentru tine a fost ceva total nou, am învățat să dau tot, am învățat să accept de dragul altora, am învățat să renasc și să curg prin vene care nu sunt ale mele. Nu am fost niciodată mai fericită, mai stresată, mai puternică, mai atârnată, mai adâncită și mai liberă ca anul ăsta. Mi-am dovedit că pot. Că pot orice. Speranța mea cea mai mare e să nu se așterne anii și eșecurile pe credința asta.

De la 2011 nu vreau nici liniște, nici gălăgie, nici linii pe care să merg. Vreau o hartă și vreau să mă trezesc curând într-o dimineată și să văd pe harta aia un drum șerpuit și să știu. Vreau să nu uit și vreau să știu. Ah, și voi curge în continuare, voi curge mereu.

And I must, for the sake of the beginning of 2010 and of these moments spent convincing myself to stop and stare and maybe, just maybe, look at everything with distance and with heart:

I lost my way, I forgot to call on your name. The raw heart beat against the world, and the tears were for my lost victory. But you are here. You have always been here. The world is all forgetting, and the heart is a rage of directions, but your name unifies the heart, and the world is lifted into its place. Blessed is the one who waits in the traveller's heart for his turning
Leonard Cohen -Poem 50

Niciun comentariu: